Inwestycja w materiały reklamowe

Projektowanie opakowań to niezwykle ważny krok – trzeba go wytworzyć w sposób przemyślany. Opakowanie jest często – jeśli nie za każdym razem – pierwszym kontaktem produktu z klientem. A wszyscy wiemy, jak ważne jest pierwsze złudzenie.

Nigdy nie mamy drugiej szansy, aby zrobić pierwsze wrażenie (więcej: materiały reklamowe). To, jak zaprojektowano opakowanie, jak zapakowano produkt, ma zasadnicze znaczenie dla budowy u klienta tak zwanej percepcyjnej wartości produktu. Nigdzie indziej projekt wizualny nie wymaga od użytkownika natychmiastowej reakcji emocjonalnej tak jak między półkami. W tłumie konkurujących ze sobą towarów opakowanie musi przyciągnąć uwagę konsumenta, w ułamku sekundy opowiedzieć historię zawartości, wzbudzić zaufanie odbiorcy i przekonać go do wzięcia produktu do ręki i dokonania zakupu.
Projektowanie graficzne – znaczenie
Projektowanie jest jednym z głównych elementów gospodarki cyrkulacyjnej. Jest to sedno cyrkularności. Tradycyjne projektowanie (jak też tradycyjna konsumpcja) ma na celu jedynie zaspokojenie potrzeb użytkownika końcowego. Jeżeli już myślimy o projektowaniu dla gospodarki cyrkulacyjnej, powinniśmy poszerzyć nasze horyzonty. Musimy brać pod uwagę nie tylko i wyłącznie użytkownika końcowego, niemniej jednak też wpływ naszego projektu na wszystkie aspekty i interesariuszy. Musimy również zidentyfikować i zająć się wszelkimi niezamierzonymi konsekwencjami naszego projektu. W projektowaniu opakowań często brakuje szczerości w określaniu, czym z dużą dokładnością jest oferowany przez nas produkt (zobacz także: dowiedź się znacznie więcej o agencji reklamowej i materiałach reklamowych). Jednym z największych błędów projektowych jest przedstawianie produktu jako zbyt doskonałego i raczej nierealistycznego. Na prawdę bardzo często widzimy na półkach sklepowych, że na niektórych opakowaniach znajdują się herbatniki, które są oblane dużą ilością czekolady. Realnie w tym przypadku najczęściej kupujemy zwyczajne herbatniki, a czekoladę powinniśmy bez wątpienia dodać sami. Jest to także częste zjawisko w kategorii mleczarskim. Jogurty o najniższej zawartości owoców najczęściej mają narysowane wielkie, świeże, czerwone czereśnie. Projektowanie opakowań powinno być uczciwe, tak aby nie oszukiwać klientów.

Zobacz również: http://www.actinea.pl/indywidualne-kalendarze-ksiazkowe