Kampania ulotkowa, tak samo jak każda inna strategia marketingowa, wymaga bardzo starannego planowania. Roznoszenie ulotek od drzwi do drzwi to tradycja pomiędzy narzędzi marketingowych, która przez cały czas się odnawia. Ale nie chodzi tylko o ulotki: można także dostarczać bezpłatne próbki lub oferty specjalne od dużych sprzedawców detalicznych, oraz wszelkiego rodzaju materiały reklamowe.
Dystrybucja ulotek w systemie od drzwi do drzwi oznacza sposobność skutecznej reklamy firmy i dotarcia do wybranych odbiorców na określonym obszarze (sprawdź: zobacz jeśli chcesz wiedzieć znacznie więcej o agencji reklamowej i materiałach reklamowych).
Projekt graficzny – ulotki reklamowe
Głównie należy wziąć pod uwagę rozmiar i kształt ulotki albo broszury, która ma być wykonana. W zależności od tego, jaką formę dystrybucji materiałów reklamowych wybrałeś, na prawdę świetny rozmiar będzie się różnił. Jeśli na przykład zdecydowałeś się na ręczną dostawę w obszarach tranzytowych, z całkowitą czyli stu procentową pewnością dużo lepiej będzie zaprojektować niezbyt duże ulotki, które ludzie mogą włożyć do kieszeni lub torby, jednakże o ile marketing ma być dostarczona do domów, format może być większy (sprawdź też: projekt graficzny). Następnym krokiem jest określenie walorów estetycznych ulotki, które będą miały decydujące znaczenie dla pozyskania spojrzenia odbiorcy. Z tego powodu najwłaściwszym wyborem będą jaskrawe kolory, proste geometryczne kształty o sporym kontraście i niekonwencjonalne obrazy. Istotne jest też określenie, do kogo ma być skierowany nasz przekaz, ponieważ wybór grafiki, formatu papieru i tekstu będzie musiał być inny, o ile kierujemy go do młodej lub starszej grupy odbiorców. Wiek odbiorcy będzie miał też decydujące znaczenie przy określaniu wielkości fonty, która powinna być zazwyczaj czytelna dla wszystkich.
Polecana strona: https://www.whiteart.pl/materialy-reklamowe