Kampania ulotkowa, podobnie jak każda inna strategia marketingowa, wymaga bardzo starannego planowania. Roznoszenie ulotek od drzwi do drzwi to tradycja wśród narzędzi marketingowych, która stale się odnawia. Niemniej jednak nie chodzi wyłącznie o ulotki: można także dostarczać bezpłatne próbki lub oferty specjalne od dużych sprzedawców detalicznych, oraz wszelkiego rodzaju materiały reklamowe.
Dystrybucja ulotek w systemie od drzwi do drzwi znaczy sposobność skutecznej promocji firmy i dotarcia do wybranych odbiorców na określonym obszarze (źródło: zerknij na więcej informacji o materiałach reklamowych).
Projekt graficzny – ulotki reklamowe
Przede wszystkim powinno się wziąć pod uwagę rozmiar i kształt ulotki lub broszury, która ma być utworzona. W współzależności od tego, jaką formę dystrybucji materiałów reklamowych wybrałeś, na prawdę dobry rozmiar będzie się różnił. Jeżeli na przykład zdecydowałeś się na ręczną dostawę w obszarach tranzytowych, niewątpliwie dużo lepiej będzie zaprojektować małe ulotki, które ludzie mogą włożyć do kieszeni albo torby, jednak jeśli marketing ma być dostarczona do domów, format może być większy (zobacz: projektowanie graficzne). Następnym krokiem jest określenie walorów estetycznych ulotki, które będą miały decydujące znaczenie dla pozyskania spojrzenia odbiorcy. Z tego powodu najwłaściwszym wyborem będą jaskrawe kolory, proste geometryczne kształty o dużym kontraście i niekonwencjonalne obrazy. Istotne jest też określenie, do kogo ma być skierowany nasz przekaz, ponieważ wybór grafiki, formatu papieru i tekstu będzie musiał być inny, o ile kierujemy go do młodej lub starszej grupy odbiorców. Wiek odbiorcy będzie miał również decydujące znaczenie przy określaniu wielkości kroje czcionek, która powinna być zazwyczaj czytelna dla wszystkich.
Warto sprawdzić: https://www.whiteart.pl/identyfikacja-wizualna