Logo, a więc i sam projekt logo, jest jednym z najważniejszych elementów wzornictwa korporacyjnego – ogólnego wizerunku firmy lub organizacji. Stanowi on podstawę lub warunek wstępny projektowania wszystkich publikacji (takich jak reklamy, broszury, oferty internetowe, produkty i ich opakowania itp.) a także środków komunikacji (podpis poczty elektronicznej, papier firmowy), ponieważ wszystkie te elementy zawierają logo i mają je za podstawę.
Bardzo dobre logo jest niesłychanie istotne dla firm, ponieważ jest rozpoznawalne i pozytywnie postrzegane przez zadowolonych klientów (warto także zobaczyć: przeczytaj więcej o reklamie firmy). Projektowanie graficzne logo musi być przemyślane i skrupulatne.
Schemat graficzny – logo firmy
Do zaprojektowania logo potrzeba czegoś więcej niż jedynie długopisu i papieru. Jako wzór można wykorzystać rysunek, a pomysły na logo można zrealizować za pomocą odpowiedniego programu graficznego albo programu do bezpośredniego projektowania logo, których w sieci nie brakuje (warto także zobaczyć: projekt graficzny). Produktem końcowym będzie logo w formie cyfrowej, które będzie można używać w różnych rozmiarach i do różnorakich celów, na przykład. na portalach internetowych, filmach, dokumentach i innych plikach. Zasada projektowania graficznego logo jest prosta: logo powinno jak najdokładniej wyrażać to, co reprezentuje dana marka. Niezależnie od tego, czy jest to marka dużej firmy, mniejszej firmy czy linii towarów, w każdym momencie istnieją charakterystyczne cechy, które można wykorzystać w logo. Na prawdę bardzo często osiąga się to poprzez połączenie liter i elementów wizualnych. Logo może składać się z jednej lub kilku liter i/lub różnych elementów graficznych, przy czym o rozpoznawalności decyduje również paleta barw.
Sprawdź: www.aldo-kalendarze.pl/kalendarze-plakatowe