Projektowanie układu graficznego przyszłej ulotki jest wymagającym procesem twórczym, który wymaga pewnych kwalifikacji, doświadczenia w przygotowywaniu układu graficznego, zdolności do harmonijnego implementacji elementów tekstowych i graficznych, właściwego doboru barw i wzorów a także uwzględnienia psychologii odbiorców docelowych. Przede wszystkim należy zdecydować, jakiego rodzaju towary lub usługi zamierzamy zareklamować, dobrać do nich odpowiednie zdjęcia, przygotować tekst ulotki i wymyślić chwytliwy nagłówek. Określ położenie zasadniczych elementów, zastanów się, jak będzie wyglądała ulotka – jednostronnie czy dwustronnie.
Jest to ważne dla równomiernego rozmieszczenia informacji: na przedniej stronie można umieścić tytuł i ilustracje, na tylnej – treść priorytetowy, mapę trasy, informacje kontaktowe (zobacz także: zerknij na więcej informacji o firmowych materiałach reklamowych).
Projekt wizualny ulotek reklamowych
Przy projektowaniu ulotki ważne jest, by trzymać się stylu korporacyjnego firmy, co wzbudzi poczucie zaufania i sprawi, że marka zostanie jeszcze bardziej zapamiętana. Powszechnie wiadomo, że kolor reklamy ma wielki wpływ na ludzką podświadomość. Może wywoływać różnorodne emocje – podniecenie albo zapewnienie, odrzucenie albo pomoc, dlatego mądre zastosowanie kolorów pomaga kształtować prawidłowe nastawienie do artykułów promocyjnych. Czerwony – najczęściej stosowany kolor w reklamie, kojarzy się z determinacją, aktywnością, niemniej jednak jego nadmiar powoduje nadmierne napięcie, dlatego lepiej stosować go z roztropnością. Żółty – symbol słońca, przyjemności; zielony uosabia naturę, zdrowie, naturalność; niebieski wywołuje uczucie lekkości, świeżości; pomarańczowy znaczy ciepło, aktywność; różowy – delikatność, kobiecość (więcej informacji: projekt graficzny). Ważne jest, aby brać pod uwagę nie tylko i wyłącznie wpływ kolorów, niemniej jednak też ich połączenie. Stwierdzono, że najbardziej spostrzegawcze są teksty napisane niebieskim kolorem na białym tle, czarnym na żółtym, zielonym na białym i czarnym na białym. Łatwe symetryczne kształty i linie są bardziej intuicyjne w odbiorze niż fantastyczne, trudne kształty bez wyraźnych skojarzeń. Przyciągają one uwagę, ale stosunek do nich może być nieprzewidywalny. Ulotki reklamowe powinny być przejrzyste dla odbiorców.
Więcej informacji: http://www.actinea.pl/kalendarze-trojdzielne