O czym pamiętać zlecając reklamę

Projektowanie układu graficznego przyszłej ulotki jest wymagającym procesem twórczym, który wymaga pewnych umiejętności, doświadczenia w przygotowywaniu układu graficznego, zdolności do harmonijnego implementacji elementów tekstowych i graficznych, właściwego doboru kolorów i wzorów a także uwzględnienia psychologii odbiorców docelowych. Głównie trzeba zdecydować, jakiego rodzaju towary albo usługi zamierzamy reklamować, dobrać do nich odpowiednie zdjęcia, przygotować treść ulotki i wymyślić chwytliwy nagłówek. Określ położenie zasadniczych elementów, zastanów się, jak będzie wyglądała ulotka – jednostronnie czy dwustronnie.

Jest to istotne dla równomiernego rozmieszczenia informacji: na przedniej stronie można umieścić tytuł i ilustracje, na tylnej – tekst priorytetowy, mapę trasy, informacje kontaktowe (zobacz: dobre źródło informacji jeśli chcesz wiedzieć o projektach graficznych).
Projekt wizualny ulotek reklamowych
Przy projektowaniu ulotki istotne jest, ażeby trzymać się stylu korporacyjnego firmy, co wzbudzi poczucie zaufania i sprawi, że marka zostanie jeszcze bardziej zapamiętana. Powszechnie wiadomo, że kolor reklamy ma ogromny wpływ na ludzką podświadomość. Może wywoływać różnorakie emocje – podniecenie lub zapewnienie, odrzucenie lub pomoc, dlatego mądre wykorzystanie kolorów pomaga kształtować prawidłowe nastawienie do artykułów promocyjnych. Czerwony – najczęściej stosowany kolor w reklamie, kojarzy się z determinacją, aktywnością, ale jego nadmiar sprawia nadmierne napięcie, dlatego lepiej używać go z roztropnością. Żółty – symbol słońca, przyjemności; zielony uosabia naturę, zdrowie, naturalność; niebieski wywołuje uczucie lekkości, świeżości; pomarańczowy oznacza ciepło, aktywność; różowy – delikatność, kobiecość (zobacz także: projekt graficzny). Ważne jest, ażeby brać pod uwagę nie tylko wpływ barw, ale też ich połączenie. Stwierdzono, że najbardziej spostrzegawcze są teksty napisane niebieskim kolorem na białym tle, czarnym na żółtym, zielonym na białym i czarnym na białym. Łatwe symetryczne kształty i linie są łatwiejsze w odbiorze niż fantastyczne, skomplikowane kształty bez wyraźnych skojarzeń. Przyciągają one uwagę, ale stosunek do nich może być nieprzewidywalny. Ulotki reklamowe powinny być przejrzyste dla odbiorców.

Polecam: https://www.whiteart.pl/kalendarze-trojdzielne