SEO i pułapki z nim związane

Aktualna sytuacja na świecie niestety nas nie rozpieszcza i coraz więcej firm zaczyna odnotowywać problemy finansowe. W związku z tym jeszcze ważniejszą dla większości firm powinna być marketing w sieci. Zanim jednak zdecyduje się na wybór dokładnie określonej firmy, trzeba pamiętać, że pozycjonowanie stron nie jest zwyczajną sprawą i w związku z tym należy sprawdzić kilka najważniejszych kwestii.

Poniżej prezentujemy to na, co powinno się zwrócić uwagę, decydując się na współpracę z konkretną firmą.Model rozliczeńTo, w jaki sposób firma rozlicza się za upowszechnianie strony w sieci, jest bardzo ważna i powinno mieć wpływ nie tylko i wyłącznie na osiągane wyniki, niemniej jednak również to, w jaki sposób wykonywane jest pozyskiwanie linków. O ile rozliczenie następować będzie na zasadzie abonamentu to podejście firmy do uzyskiwanych rezultatów oraz linkowania powinno być bardziej bezpieczne. Jest to powiązane dobre dla serwisów, które chcą długoterminowo budować własną pozycję na rynku. Innym popularnym wyjściem, które stosowane jest przez większość firm pozycjonerskich, jest model za wyniki. W tym przypadku w dużej liczbie przypadków linkowanie odbywa się o sporo agresywniej, ponieważ firmie zależy na uzyskaniu efektów możliwie jak najszybciej. Oczywiście na rynku można wyszukać też firmy oferujące modele hybrydowe. Ilość klientówWbrew pozorom w tym przypadku więcej nie za każdym razem znaczy całkiem dobrze. Jeśli w danej firmie pozycjoner ma zbyt wielu klientów na swojej głowie to chyba obsługa naszej firmy może nie być zbyt fachowa. Stąd też w miarę możliwości warto wybierać agencję, w której jeden pozycjoner obsługuje kilkanaście, maksymalnie 30-40 stron. Jest to o tyle istotne, że mniejsza ilość obsługiwanych stron powoduje, że SEO będzie wykonywane w gorszy sposób.ReferencjeJest to bardzo znacząca kwestia, ponieważ bardzo dobrze obsłużeni i zadowoleni klienci są najlepszą wizytówką konkretnej firmy. Stąd też, zanim podpisze się dosłownie najbardziej pozytywną umowę, warto poprosić o pozytywne referencje i opinie klientów, którzy korzystali z usług konkretnej firmy. Najlepiej jeśli firma byłaby w stanie pochwalić się klientami działającymi w podobnej branży. Oczywiście inne branże także mogą świadczyć o wysokiej jakości obsługi i stąd też którekolwiek referencje będą lepsze niż żadne.Jak widać kwestii, które mają wpływ na wybór adekwatnej firmy pozycjonerskiej, jest w całości sporo. Warto zatem starannie prześledzić wszystkie kwestie, które nas interesują. Warto oczywiście również porozmawiać z handlowcami i dowiedzieć się jaką strategię będzie miała firma dla naszej dokładnie określonej strony. Polecamy: jak pozycjonować samodzielnie.